דברו איתנו

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

משבר בענף ההטלה בבריטניה כתוצאה מעלית מחירי התשומות*

מדגרות, מגדלים וחקלאים איחדו כוחות ופנו אל המשווקים להתריע כי העליות חסרות התקדים במחיר ייצור הביצים משאירות רבים על סף פשיטת רגל. לדבריהם, מאות חקלאים נמצאים בסכנה ממשית.

חברת הנדריקס Hendrix Genetics מדווחת על ירידה בהזמנות אפרוחים לענף ההטלה, בשל המהירות והיקף העלויות העומדות בפני יצרני ביצים. חברת הנדריקס מספקת שליש מכל המטילות בבריטניה, ומדווחת כי זה למרות המחסור במטילות, כתוצאה מתמותה של 1.5 מיליון מטילות בחורף, משפעת העופות. נתונים סטטיסטיים של מחלקת הסביבה, המזון והכפר של בריטניה (Defra) מראים על ירידה חדה בגודל להקת הטלה בבריטניה מתחילת השנה. הנתונים החזויים צופים ירידה במספר המטילות מ-40 מיליון בשנים 2020-21 ל- 37 מיליון ב-2022.

עד יולי 2022, אוכלוסיית הלהקות המטילות (20-72 שבועות) תהיה נמוכה ב-3 מיליון (9%) בהשוואה לשנתיים הקודמות, ונראה כי מגמת ירידה זו תימשך. האספקה ​​העצמית של בריטניה עלתה ל-92% בשנה שעברה, אך לאור הנתונים יש דאגה רבה לעתיד התעשייה.

בשוק האירופי, ייצור הביצים האוקראיני מושפע מהמלחמה והביצים ומוצרי הביצים שלהן המיוצאים בדרך כלל למדינות האיחוד האירופי הופסקו. יצרני הביצים של האיחוד האירופי מתמודדים עם אתגרי עלויות הייצור ומצפים לראות הפחתות דומות בגודל ענף ההטלה של המדינות החברות באיחוד האירופי. מחירי הביצים כבר עולים באיחוד האירופי.

 

אתגרים שונים העומדים בפני מגזר הביצים בבריטניה:

  • עלייה במחיר התערובת בסביבות 150 ליש”ט לטון בהשוואה לממוצע של 2016-20, שפירושו תוספת של  7.50 ליש”ט לעלות אחזקת מטילה או 30 פני לתריסר ביצים.
  • עלייה במחירי החשמל של בין 150-200%, כאשר הגז עלה פי 6 והדיזל ב-50%.
  • הבעיות המתמשכות סביב עלות העבודה והזמינות לאחר הברקזיט.
  • עליית תשומות אחרות כולל אריזה וחשבונאות.

מועצת הביצים הבריטית (BEIC) הוסיפה כי עלות הפרגיות עלתה ב-15% במהלך השנתיים האחרונות. בנוסף, הדלק עלה ב-30%, העבודה ב-7% והאריזה ב-15% תוך מספר חודשים בלבד.

אנדרו ג’ורט, יו”ר מועצת הביצים הבריטית, אמר שגל זה של עליות מחירים יוביל לכך שחוות משפחתיות רבות יתמוטטו תוך מספר ימים, אלא אם כן ייעשה משהו במהירות.

“המצב לא היה בר קיימא לפני המלחמה הנוראה, אבל מחירי המזון הואצו בצורה דרמטית בצורה שלא נראתה בעבר, והחקלאים לא יכולים לספוג את העלויות הללו ולהמשיך בעסק בר-קיימא. לפני עשר שנים, מחיר 6 ביצים בינוניות היה 1.35 ליש”ט, והיום מחיר 6 ביצים כאלו הוא 1 ליש”ט.”

ביצים הן אחד מהמזונות המלאים הטבעיים הבסיסיים ביותר, עמוסים בחלבון, ויטמינים ומינרלים. עם זאת, ללא הכרה מהירה בחומרת המצב, מספר לא מבוטל של חקלאים בריטיים לא ישרוד כדי להמשיך להבטיח אספקת ביצים”.

*תרגום  מתוך:

https://www.poultryworld.net/poultry/layers/crisis-in-uk-egg-sector-as-production-costs-soar/?utm_source=Maileon&utm_medium=email&utm_campaign=PW_REG_2022-04-13&utm_content=https%3A%2F%2Fwww.poultryworld.net%2Fpoultry%2Flayers%2Fcrisis-in-uk-egg-sector-as-production-costs-soar%2F&mlnt=5twwBboDsKya9AsGlyJ_SoaL2BgcL_mu1trhNTKe53QxKxfsevHrJQ&mlnm=riW_24DMYsE&mlnl=v4DbP2-_sAc&mlnc=DVUEV8ZKsp0&mlnch=BsHtl3xk2R57LwQE-jbxmw&mlnmsg=UNThnJpvX28gCpt6pV0B3A