דברו איתנו

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

שינויים בהזנת פטם יכול להועיל לסביבה כמו גם לשפר את נצילות המזון ואיכות המוצר

מבוסס על מאמר של: Harriet Walker, Alltech

https://www.poultryworld.net/poultry/layers/sustainable-egg-production-supporting-performance-and-environment/

תרגום ועריכה: נורית רכס-גל תזונאית בעלי כנף באמבר

ייצור של עופות, קיימות סביבתית וקיימות כלכלית שלובים זה בזה. שינוי בהזנת העופות ותוספים שונים יכולים להועיל לסביבה ובו זמנית גם לשפר את נצילות המזון ואיכות המוצר.

שישים אחוז (60%) מכל פליטות גזי החממה העולמיות מגיעות מצריכת מזון ביתית. כלומר, דפוסי האכילה שלנו הם בעלי השפעה קריטית .הגברת המודעות לכך ששינויי האקלים מובילים לאירועי מזג אוויר קיצוניים יותר, והמגוון הביולוגי מופחת, משפיעים על אורח החיים הנוכחי שלנו, וגורמת לאנשים ברחבי העולם לחשוב יותר על מה שהם מגישים לשולחן ארוחת הערב שלהם.

בסקר צרכני שנערך באוגוסט 2021, נמצא כי 73% מהמשתתפים ציינו שחשוב להם לקנות מזון בעל השפעה סביבתית נמוכה, כאשר למעלה ממחצית הסכימו שהם רוצים לשפר את התזונה שלהם כדי להפוך אותה לברת קיימא. ישנו גם שינוי במדיניות הממשלות ברחבי העולם שמטרתו להפחית את פליטת גזי החממה, כולל אלה מייצור בעלי חיים.

כדי להשיג זאת, התעשייה חייבת לעבוד יחד כדי לשפר את היעילות הכוללת של גידול בע”ח, ובכך להפחית את גזי חממה. שיפור היעילות יביא לעליה ברווחיות.

הפחתת ההשפעה של גידול העופות על הסביבה יכולה להיגרם כתוצאה משינויים משמעותיים במקורות חימום וכוח, ייצור מזון וחומרי גלם, טיפול בזבל, בידוד ויעילות הזנה. 80% מההשפעה בגידול בעלי חיים על הסביבה מקורו בתערובת. לכן, תזונה יעילה יכולה להפחית משמעותית את פליטת הפחמן. שיפור נצילות המזון, כלומר פחות תערובת להשגת אותה תפוקה, תביא לתועלות קיימות סביבתיות וכלכליות כאחד.

שיפור נצילות המזון יכול להיגרם ע”י:

  1. הכללת מרכיבים בעלי עיכול גבוה
  2. מעקב מדוייק אחרי תכולת ח”ג והרכבים עדכניים
  3. הוספת אנזימים
  4. הפחתת מרכיבי מזון עם גורמים אנטי-תזונתיים.
  5. הכללת תוספי מזון המקדמים את בריאות המעיים ותומכים במערכת החיסונית.

מגמות צרכנות תמיד הכתיבו את המניעים והפעולות של תעשיית המזון החקלאי. אם המגמה עכשיו היא עליה בביקוש למזון עם השפעה סביבתית נמוכה יותר, היצרנים צריכים להבין כיצד לספק מוצר בר-קיימא יותר שיועיל לכדור הארץ מבלי לשנות באופן דרסטי את אופן הפעולה שלהם.